poradnik
dietetyka

Sprawdź nasze porady 1234567890

Lekkie przekąski

Wiele osób narzeka na problemy z utrzymanie prawidłowej masy ciała, ze względu na potrzebę podjadania między posiłkami. Wbrew pozorom można zachować idealną sylwetkę nie odmawiają sobie przekąsek. Bardzo ważne jest jednak to, aby wybierać je w rozsądny sposób.

Jeżeli jest się zainteresowanym zachowaniem szczupłej sylwetki, to należy wyeliminować ze swojej diety wszystkie przekąski wysokokaloryczne i ciężkostrawne. Niedopuszczalne są zatem między innymi chipsy, słone paluszki, czekoladki albo ciastka słodzone białym cukrem. Tego typu produkty spożywcze można zastąpić czymś lżejszym, a jednocześnie zdrowszym dla ludzkiego organizmu. Polecanymi przekąskami są na przykład suszone owoce oraz słodycze, w których biały cukier został zastąpiony na przykład stewią. Oczywiście, doskonałą propozycją są również świeże owoce i warzywa, które można pokroić w plasterki i spożywać tak samo jak chipsy. Lekkie słodycze można bez większego wysiłku przygotować samodzielnie. Przykładem mogą być ciasteczka zbożowe, które są smaczne, a zarazem dietetyczne i zdrowsze od słodyczy kupowanych w sklepach. Należy jednak starannie dobierać dodawane do nich składniki, a przede wszystkim nie stosować białego cukru. Zamiast niego można wykorzystać wspominaną już stewię, cukier trzcinowy albo erytrol.

diet-695723_1280

Zaproponowane powyżej przekąski ułatwiają wytrwanie na diecie redukcyjnej, ponieważ pozwalają na zaspokojenie dokuczliwego głodu i uporanie się z przyzwyczajeniem do podjadania, co jest jednym z najczęstszych powodów rezygnacji z odchudzania.

comments are closed