poradnik
dietetyka

Sprawdź nasze porady 1234567890

Płaski brzuch

Wiele osób zwraca uwagę na to, że na ich ciele tkanka tłuszczowa nie rozkłada się równomiernie. Miejscem szczególnie podatnym na gromadzenie nadmiaru tłuszczu jest brzuch. Na szczęście właściwa dieta w połączeniu z aktywnością fizyczną umożliwia uzyskanie ładnego, płaskiego brzucha.

Obwód w pasie staje się większy przede wszystkim na skutek spożywania pokarmów ciężkostrawnych. Problem ten dotyczy w szczególności osób o słabszej przemianie materii. Należy jednak zwrócić uwagę na to, że istotne jest nie tylko to co się spożywa, ale i w jakich ilościach. Nie bez powodu zaleca się spożywanie pięciu, a nawet sześciu małych posiłków, zamiast trzech dużych. Oczywiście, posiłki te powinny być spożywane w miarę możliwości regularnie. W celu usprawnienia przemiany materii należy sięgnąć po produkty bogate w błonnik pokarmowy. Stosując błonnik nie można jednak zapominać o dostarczaniu organizmowi dużej ilości wody. Niekiedy dobrym rozwiązaniem okazują się także suplementy diety wspomagające odchudzanie. W realizacji marzenia o płaskim brzuchu pomagają także odpowiednie ćwiczenia. Trening należy planować w taki sposób, aby do pracy zmuszone były wszystkie mięśnie brzucha. Podczas takich ćwiczeń zaangażowane muszą zostać zarówno mięsień prosty i poprzeczny, jak i mięśnie skośne.

belly-2473_1280

Na koniec warto wspomnieć o tym, że uzyskanie płaskiego brzucha wymaga dużej cierpliwości. Nawet stosowanie się do przedstawionych powyżej zasad nie sprawi, że nadmierna tkanka tłuszczowa zniknie już po kilku pierwszych dniach.

comments are closed