poradnik
dietetyka

Sprawdź nasze porady 1234567890

Budowa masy mięśniowej

Mężczyźni często decydują się na treningi sportowe w celu rozbudowy masy mięśniowej. Realizacja takich planów wymaga starannego zaplanowania działań i systematyczności. Ważne są zarówno odpowiednie ćwiczenia, jak i dieta.

Chociaż dobór właściwych ćwiczeń wydaje się każdemu koniecznością, to kwestia odżywiania często jest bagatelizowana. Budowa masy mięśniowej możliwa jest wyłącznie wtedy, kiedy dostarcza się organizmowi właściwą ilość białek. Ich niedobór często sprawia, że efekty treningów nie są zadowalające. Nie ulega wątpliwości, iż podstawowym źródłem potrzebnego sportowcowi białka powinna być starannie zaplanowana dieta. Jednak w przypadku osób intensywnie trenujących nawet dobrze opracowany jadłospis bywa niewystarczający. Z tego względu zaleca się sięgnięcie po dobre odżywki białkowe. Aktualnie w sprzedaży dostępne są preparaty zawierające różne rodzaje białek. Bardzo popularne jest białko serwatkowe, które wykazuje wysoką skuteczność i szybkie tempo działania. Białko kazainowe polecane jest natomiast osobom, które chcą mieć pewność, że ich mięśnie będą miały zapewniony zapas białka przez dłuższy okres czasu. W celu ułatwienia sobie budowy masy mięśniowej warto sięgnąć także po boostery kreatynowe, które można stosować zarówno przed, jak i po treningu.

health-621353_1280

Oczywiście, właściwie dobrane ćwiczenia także są niezbędne do rozbudowy masy mięśniowej. Wyłącznie połączenie systematycznych treningów ze stosowaniem odpowiedniej diety i suplementów diety pozwoli na osiągnięcie bardzo dobrych efektów.

comments are closed